Subscribe:
ယေန ့24.2.2012 မွစၿပီး ဒီBlogsသည္ National League for Democracy(NLD) ကိုယ္စားၿပဳ Blogsအၿဖစ္ေၿပာင္းလိုက္ပါၿပီခင္ဗ်ာ။(ေက်ာင္းနံရံတ၀ိုက္မွာ ေဒါင္းအလံ ၿပန္စိုက္မယ္)

Saturday, November 26, 2011

ကားသစ္အတြက္ လမ္းအသစ္ေတြ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသး













(ဦး၀ိစာရလမ္းႏွင့္ ဓမၼေစတီလမ္းဆံု မီးပြိဳင့္တြင္ ပြိဳင့္မိေနသည့္ ကားမ်ား Happy World ေရွ႕ေရာက္သည္အထိ တန္းစီေနရစဥ္)

ကားေဟာင္းလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္ျဖင့္ တင္သြင္းလာမည့္ ကားအေရအတြက္၊ ႏိုင္ငံျခားေငြ ရွာေဖြ အခြန္ထမ္းသူမ်ား တင္သြင္းလာမည့္ ကားအေရအတြက္ႏွင့္ လက္ရွိ ရွိႏွင့္ၿပီး ကား အေရအတြက္အရ ဆိုေသာ္ အဆိုပါ ကားမ်ားျဖင့္ကိုက္ညီမည့္ လမ္းမ်ား အသင့္ရွိမေနေသးေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ကားေဟာင္းလဲမွာက အစီး ေရ ၅၀၀၀၀ နဲ႔အထက္ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ တစ္ကယ္လဲျဖစ္မွာက
အစီး ေရ ၃၅၀၀၀ ေလာက္ အနည္းဆံုး ရွိႏိုင္တယ္။ ေနာက္ထပ္စာရင္းမွာ ထည့္တြက္မထားတဲ့ လိုင္စင္မ၀င္ဘဲ ထားတဲ့ ကားေဟာင္းကလည္း အစီးေရ ၁၀၀၀၀ ေလာက္ထိ ထြက္လာႏိုင္ေသးတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ သေဘၤာသား အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံျခားမွာအလုပ္ သြားလုပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြကို တင္သြင္းခြင့္ေပးလာမွာက အစီးေရ ၁၀၀၀၀ ေလာက္ထိရွိလာႏိုင္တယ္။ အဲဒါဆိုရင္ အစီးေရ ၅၅၀၀၀  ေလာက္ လမ္းေပၚ ထပ္ေရာက္လာမယ္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္နဲ႔မႏၲေလး လမ္းေတြေပၚမွာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၾကမွာျဖစ္လို႔ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးကေတာ့ အရင္ကထက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္လာမွာပဲ။ ဒါတင္မကေသးဘူး လိုင္စင္မဲ့ကားေတြကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံလမ္းေတြေပၚမွာ အစီးေရ အမ်ားႀကီး သြားေနၾကေသးတယ္။ ရန္ကုန္မွာဆိုရင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈက ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျဖစ္ေပၚေနသလို ကားပါကင္ျပႆနာကုိလည္း ရင္ဆိုင္ေနရၿပီ။ ဒီလမ္း ျပႆနာကို အရင္ေျဖရွင္းရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္”ဟု သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။












(ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းမေပၚရွိ လမ္းေပါက္မ်ား ျပဳျပင္ေနသည္ကုိ ႏို၀င္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔ကေတြ႔ရစဥ္)

ရွိႏွင့္ၿပီး လမ္းမ်ားထဲမွပင္ ပ်က္စီးမႈ မ်ားျပားေနေသာ လမ္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္သြားလာမႈ မ်ားျပားေသာ လမ္းမ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ခင္းက်င္းရာတြင္လည္း အကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ပ်က္စီးေနေသာ လမ္းအပိုင္းမ်ားအား လမ္းေပါက္ဖာရာတြင္လည္း တစ္ေနရာ ပ်က္စီး၍ဖာေနသည့္ ကာလတြင္ ေနာက္ထပ္ တစ္ေနရာမွာလည္း ထပ္မံပ်က္စီးေနျခင္းေၾကာင့္ ျပဳျပင္ရမည့္အပိုင္းမ်ား မ်ားျပားေနေၾကာင္း သိရသည္။
“အခုရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ပ်က္စီးမႈမ်ားတဲ့ လမ္းေတြကို ျပန္ခင္းေနပါတယ္။ က်န္တာကေတာ့ ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းကို ႏိုင္လြန္ကတၱရာ ထပ္ပိုးလႊာျပန္ခင္းတာပါ။ လမ္းေပါက္ဖာတာကိုေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕လံုးနီး ပါးမွာ လုပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ အရင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္း၊ တံတားဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ေတြက ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ ဘတ္ဂ်က္ကေန သံုးစြဲတာပါ။ အခုအစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာေတာ့ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ဘတ္ဂ်တ္ေအာက္မွာ ခြဲေ၀သံုးစြဲရတာဆိုေတာ့ အကန္႔အသတ္တစ္ခု ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ တိုးလာတဲ့ယာဥ္ေတြ အမ်ားႀကီးေၾကာင့္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ လမ္းေတြထပ္ခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ကို စဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းေတြက ဒီထက္ပိုၿပီး ခ်ဲဖို႔အတြက္မရႏိုင္တဲ့ အေနအထားပါ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ လမ္းႏွင့္တံတားဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ကားႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ လမ္းအေနအထား အသင့္မရွိမႈေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းျခင္း ဆိုင္ရာမ်ားကို အကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ ခြင့္ျပဳေနသည့္ အေနအထား ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၀ယ္ႏိုင္အားႏွင့္ဆိုပါက ကိုက္ညီသည့္ လမ္းသစ္မ်ား ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ လြတ္လပ္စြာကား တင္သြင္းခြင့္ ေပးႏိုင္မည့္အေျခအေန ေရာက္ရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း၊  သို႔မွသာ လမ္းႏွင့္ကား ကိုက္ညီသည့္ လမ္းေၾကာင္းမွန္သို႔ ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေလ့လာသူမ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
“ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕လက္ရွိကား ၀ယ္ႏိုင္စြမ္းအားက ၂၀၀၈၊ ၂၀၀၉ တုန္းကလို မတန္တဆ အျမင့္ေစ်းနဲ႔ေတာင္ တစ္ႏွစ္ကိုအစီးေရ ၃၀၀၀၀၊ ၄၀၀၀၀ ေလာက္ မွတ္ပံုတင္ ေနတာ။ အခုလို ေစ်းနိမ့္နဲ႔ျဖစ္မယ္ ရဲရဲတင္းတင္းနဲ႔ ဖြင့္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ အစီးေရ တစ္သိန္း၀န္းက်င္အထိ ၀ယ္ႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္။ လမ္းအသင့္ မျဖစ္ေသးပဲ ကားေတြအရင္ ၀င္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈနဲ႔ ကားပါကင္ျပႆနာကေတာ့ အခုထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုႀကံဳရမွာပါ။ အခုေတာင္မွ ေရႊဂံုတုိင္၊ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္မီးပြိဳင့္ေတြကို ျဖတ္သန္းသြားလာရဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္ေနၾကတာ။ လမ္းလုပ္ဖို႔ ဆိုတာကလည္း အခုၾကားေနရတာ က လမ္းအေဟာင္းျပင္ဖို႔ေတာင္ ဘတ္ဂ်က္မရွိဘူးတဲ့။ ကိုယ့္တုိင္း ေဒသႀကီးဘတ္ဂ်က္ထဲက ကိုယ္ျပန္ သံုးရမယ္လို႔ၾကားရတယ္။  ဒီေတာ့ ဂံုးေက်ာ္တံတား ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာ ကလည္း အခုမွစမ္းသပ္တဲ့ အဆင့္ပဲ ရွိေသးသလို မိုးပ်ံတံတားဆို ေဆာက္ျဖစ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္မယ္။ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔လုပ္ရင္ေတာင္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္က ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ယူၾကရဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုျပင္ဆင္ၿပီးမွပဲကား Show Room တို႔ လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္တို႔ ေပၚလာလိမ့္မယ္ လို႔ သံုးသပ္ထားတယ္။ လမ္းျပႆနာကို အရင္ရွင္းမွာျဖစ္လို႔လည္း အခုလိုကားေတြကို အကန္႔အသတ္နဲ႔ တင္သြင္းခြင့္ ေပးေနတာလို႔ ထင္တယ္။ တစ္ဖက္က လမ္းျပႆနာကို ရွင္းရင္းတစ္ဖက္က လမ္းနဲ႔ကိုက္မယ့္ကားေတြ တင္သြင္းခြင့္ေပးတာ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ လမ္းေတြရွိၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္ ကန္႔သတ္ထားရင္ေတာ့ မတရားသလို၊ လမ္းမရွိဘဲနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပးရင္လည္း ေန႔စဥ္ကားသံုးရတဲ့ အမ်ားျပည္သူ အတြက္ ဒုကၡျဖစ္ရတာ ပိုမ်ားၾကဦးမယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းေတြကိုေတာ့ အခုကတည္းက ေသခ်ာျပင္ဆင္ဖို႔လိုပါၿပီ”ဟု သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“အနည္းဆံုး ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူျပင္ဆင္ရမယ့္ လမ္းအေနအထားေၾကာင့္ ကားသစ္ေတြတင္ သြင္းေရာင္းခ်ေပးမယ့္ Show Room တို႔ လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္တို႔ဆိုတာလည္း ခ်က္ျခင္းခြင့္ျပဳေပးမွာ မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ အခု ခြင့္ျပဳေပးထားတဲ့ အေနအထားေၾကာင့္ လည္း ကားေစ်းကေတာ့က်လာ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ထပ္က်လို႔မရ ေတာ့တဲ့ အေနအထားေရာက္သြား ရင္ေတာ့ အဲဒီေစ်းမွာပဲရွိေနမွာပါ။ အခုဆိုတင္သြင္းတဲ့ေစ်း၊ ေဆာင္ရတဲ့ အခြန္နဲ႔ ကားေဟာင္း၀ယ္တဲ့တန္ဖိုး အားလံုးေပါင္းလိုက္ရင္ ကား တစ္စီးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေစ်း၊ ထပ္က် စရာမရွိေတာ့တဲ့ ေစ်းရင္းကိုေရာက္ ေနၿပီ။ ကားေစ်းႏႈန္းက အခု သံုးမ်ဳိးပဲရွိေတာ့မယ္။ ကားေဟာင္းလဲတဲ့သူေတြ တင္သြင္းတဲ့ကားေစ်း က စင္တာမွာ၀ယ္မယ့္ 1998, 1999 Mark II  အပါအ၀င္ ကားေတြဆို က်ပ္သိန္း ၂၀၀ နဲ႔ ၂၅၀ ၾကားမွာပဲ ရွိမယ္။  ဂ်ပန္မွာ ေလလံဆြဲၿပီး တင္ သြင္းလာတဲ့ Mark II 2002, Surf   လို Grade   ျမင့္တဲ့ကားေတြကေတာ့ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ နဲ႔ ၄၀၀ ၾကားမွာ ရွိမယ္။ သေဘၤာသားနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့သူေတြ သြင္းလာမယ့္ကားေစ်းက က်ပ္သိန္း ၅၀၀ နဲ႔ ၁၀၀၀ၾကားမွာရွိမယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အသစ္သြင္းမယ့္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ျမင့္တဲ့ကားေတြကေတာ့ က်ပ္ သိန္း ၁၀၀၀ နဲ႔ ၂၀၀၀ ၾကားမွာပဲ ရွိမွာပါ။ အခုျမန္မာႏိုင္ငံကို လုပ္ငန္းရွင္ေတြ တင္သြင္းမယ့္ ကားသစ္ေစ်းေတြက ထုိင္းႏိုင္ငံက ကားသစ္ ေစ်းနဲ႔ အရမ္းမကြာတဲ့ အေနအထား ေရာက္သြားမွာပါ။ ဥပမာ ခရီးသြား လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္တဲ့သူေတြ တင္သြင္းလာမယ့္ တန္ဖိုးအရမ္းမျမင့္တဲ့ ကားသစ္ထဲကဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၂၀၀၀ ၀န္းက်င္နဲ႔ ေရာင္းတဲ့ Lexus CT 200h Hybrid  ကုိထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ဘတ္ႏွစ္သန္း နဲ႔ ေစ်းစဖြင့္ခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆၅၀၀၀ နီးပါးရွိတဲ့အတြက္ က်ပ္သိန္း ၅၂၀ ၀န္းက်င္က်မယ္။ ဒါက အခြန္အျပည့္အ၀ မေဆာင္ရေသးတဲ့ ေစ်း။ စင္ကာပူမွာက်ေတာ့ အဲဒီ Lexus CT 200h Hybrid  ကုိ စင္ကာပူေဒၚလာ ၁၉၉၀၀၀ နဲ႔ေရာင္းတယ္။ ဒါက COE အတြက္ က်သင့္ေငြပဲ ပါေသးတယ္။ အာမခံအတြက္ မပါေသးဘူး။ က်ပ္သိန္း ၁၂၀၀၀ ေက်ာ္ က်သင့္တယ္။ စင္ကာပူက ကားေစ်းနဲ႔ ထုိင္းေစ်းက ႏွစ္ဆေလာက္ ကြာတယ္။ အဲဒီ Lexus CT 200h Hybrid ကုိ အခု ျမန္မာကို တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ ကား ရဲ႕ CIF ေစ်းက ၃၄၀၀၀ ေလာက္ရွိမယ္။ အခြန္ ၁၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ထည့္ေပါင္းရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၀၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ က်မယ္။ က်ပ္သိန္း ၇၂၀ ေလာက္ပဲရွိမွာေပါ့။ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ျမင့္တဲ့ကားေတြ ျဖစ္တဲ့ Lexus LX 570  ဆိုရင္ ထုိင္းႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာေငြနဲ႔ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၁၅၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိတယ္။ အခြန္ေတြပါရင္ေပါ့။ ျမန္မာကိုတင္သြင္း ရင္ အခြန္ ၁၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္း အပါအ၀င္ က်ပ္သိန္း ၁၇၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ က်ႏိုင္တယ္။ အဲဒီအတြက္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါျမင့္တဲ့ ကားေတြကက်ပ္ သိန္း ၁၀၀၀ ကေန ၂၀၀၀ ၾကားမွာေတာ့ ရွိေနဦးမယ္လို႔ ေျပာရတာပါ” ဟု ကားတင္သြင္းသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
Ref;Eleven Medi Group

No comments:

Post a Comment

Email မွ ဆက္သြယ္ရန္